Delavnica Izgradnja betonskega krožišča

ZBS Združenje za beton Slovenije je 28. septembra organiziralo v Salonitu Anhovo delavnico o izgradnji prvega betonskega krožišča v Sloveniji. Združenje se že vrsto let trudi prikazati prednosti betonskih vozišč. Začelo se je pred 4 leti s prvim posvetom Beton in trajnostna gradnja – Betonska vozišča. Tokratna tema, krožišča, pa sodijo v tisto področje voziščnih konstrukcij, kjer se prednosti betona najbolj izrazijo.

Tik pred izgradnjo prvega betonskega krožišča v Sloveniji, krožišča na Ajševici pri Novi Gorici, je Združenje organiziralo delavnico, namenjeno predvsem potencialnim izvajalcem. S predavateljema iz tujine, dr. Anne Beeldens in Lucom Rensom, predstavnikoma EUPAVE - Evropskega združenja za betonska vozišča, smo prikazali, da obstajajo v tujini bogate izkušnje pri gradnji betonskih krožišč. Še več, strokovnjaka iz Belgije sta nam ponudila tudi strokovno podporo, saj je Združenje za beton Slovenije partner EUPAVE.

Mag. Franci Kavčič iz IGMAT d.d., ki vodi projektni tim ZBS-ja za betonska vozišča, je v svojem predavanju prikazal, da imamo tudi v Sloveniji že izkušnje s področja gradnje betonskih vozišč. Le-te so tako pozitivne kot tudi negativne, predvsem iz slednjih pa se lahko dosti naučimo.

Dr. Andraž Hočevar, IGMAT d.d. in Sašo Seljak, Salonit Anhovo, d.d. sta predstavila projekt Ajševica, kjer sta z mag. Francijem Kavčičem in mag. Markom Lutmanom iz DRI sodelovala s projektantom pri pripravi elaborata dimenzioniranja voziščne kosntrukcije. Pri izdelavi projektne dokumentacije so bila upoštevana načela dobrih praks, ki jih imajo s tovrstno izvedbo v Avstriji in Belgiji.

Na okrogli mizi so predavatelji skupaj z več kot 50 udeleženci nadaljevali z izmenjavo praktičnih izkušenj in mnenj glede gradnje betonskih krožišč in vozišč. Okrogli mizi sta se pridružila tudi prof. dr.Tomaž Tollazzi iz Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Univerze v Mariboru, ki je tudi vodja Centra za prometne gradnje in Tomaž Willenpart, vodja Sektorja za investicije v ceste na Direkciji RS za infrastrukturo.

Prof. dr. Tomaž Tollazzi velja za pionirja projektiranja in izgradnje krožišč v Sloveniji, istočasno pa tudi neprestano skrbi za razvoj novih tipov krožnih križišč, ne samo pri nas ampak tudi v svetu. Ocenil je, da je delavnica dosegla svoj namen in prispevala k razvoju stroke na tem področju ter prisotne pozval, da je potrebno z aktivnostmi nadaljevati.

Tomaž Willenpart je udeležence seznanil s plani izvedbe krožišča Ajševica, ter podal delavnico kot dokaz, kaj inženirstvo je in kaj bi moralo biti in jo prepoznal kot primer dobre prakse povezovanja stroke. Dodal je, da bo projekt Ajševica v celoti transparenten z vidika spremljanja investicijskih stroškov, dodatno pa se bo v času uporabe izvajal tudi monitoring.

Delavnico je pozdravil tudi predsednik uprave Salonita Anhovo, gostitelj dogodka, g. Julijan Fortunat, ki ocenjuje kot pomembno dejstvo, da je Salonit kot član ZBS med nosilci novih, naprednih idej in je take ideje tudi pripravljen podpreti.

Po razpravi so si udeleženci ogledali betonsko vozišče in betonske industrijske površine v Salonitu Anhovo ter križišče na Ajševici, ki ga bo nadomestilo betonsko krožišče.