ZBS Združenje za beton Slovenije je 28. septembra organiziralo v Salonitu Anhovo delavnico o izgradnji prvega betonskega krožišča v Sloveniji. Združenje se že vrsto let trudi prikazati prednosti betonskih vozišč. Začelo se je pred 4 leti s prvim posvetom Beton in trajnostna gradnja – Betonska vozišča. Tokratna tema, krožišča, pa sodijo v tisto področje voziščnih konstrukcij, kjer se prednosti betona najbolj izrazijo.
Tik pred izgradnjo prvega betonskega krožišča v Sloveniji, krožišča na Ajševici pri Novi Gorici, je Združenje organiziralo delavnico, namenjeno predvsem potencialnim izvajalcem. S predavateljema iz tujine, dr. Anne Beeldens in Lucom Rensom, predstavnikoma EUPAVE - Evropskega združenja za betonska vozišča, smo prikazali, da obstajajo v tujini bogate izkušnje pri gradnji betonskih krožišč. Še več, strokovnjaka iz Belgije sta nam ponudila tudi strokovno podporo, saj je Združenje za beton Slovenije partner EUPAVE.
Mag. Franci Kavčič iz IGMAT d.d., ki vodi projektni tim ZBS-ja za betonska vozišča, je v svojem predavanju prikazal, da imamo tudi v Sloveniji že izkušnje s področja gradnje betonskih vozišč. Le-te so tako pozitivne kot tudi negativne, predvsem iz slednjih pa se lahko dosti naučimo.
Dr. Andraž Hočevar, IGMAT d.d. in Sašo Seljak, Salonit Anhovo, d.d. sta predstavila projekt Ajševica, kjer sta z mag. Francijem Kavčičem in mag. Markom Lutmanom iz DRI sodelovala s projektantom pri pripravi elaborata dimenzioniranja voziščne kosntrukcije. Pri izdelavi projektne dokumentacije so bila upoštevana načela dobrih praks, ki jih imajo s tovrstno izvedbo v Avstriji in Belgiji.
Na okrogli mizi so predavatelji skupaj z več kot 50 udeleženci nadaljevali z izmenjavo praktičnih izkušenj in mnenj glede gradnje betonskih krožišč in vozišč. Okrogli mizi sta se pridružila tudi prof. dr.Tomaž Tollazzi iz Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Univerze v Mariboru, ki je tudi vodja Centra za prometne gradnje in Tomaž Willenpart, vodja Sektorja za investicije v ceste na Direkciji RS za infrastrukturo.
Prof. dr. Tomaž Tollazzi velja za pionirja projektiranja in izgradnje krožišč v Sloveniji, istočasno pa tudi neprestano skrbi za razvoj novih tipov krožnih križišč, ne samo pri nas ampak tudi v svetu. Ocenil je, da je delavnica dosegla svoj namen in prispevala k razvoju stroke na tem področju ter prisotne pozval, da je potrebno z aktivnostmi nadaljevati.
Tomaž Willenpart je udeležence seznanil s plani izvedbe krožišča Ajševica, ter podal delavnico kot dokaz, kaj inženirstvo je in kaj bi moralo biti in jo prepoznal kot primer dobre prakse povezovanja stroke. Dodal je, da bo projekt Ajševica v celoti transparenten z vidika spremljanja investicijskih stroškov, dodatno pa se bo v času uporabe izvajal tudi monitoring.
Delavnico je pozdravil tudi predsednik uprave Salonita Anhovo, gostitelj dogodka, g. Julijan Fortunat, ki ocenjuje kot pomembno dejstvo, da je Salonit kot član ZBS med nosilci novih, naprednih idej in je take ideje tudi pripravljen podpreti.
Po razpravi so si udeleženci ogledali betonsko vozišče in betonske industrijske površine v Salonitu Anhovo ter križišče na Ajševici, ki ga bo nadomestilo betonsko krožišče.
V ZBS, Združenju za beton Slovenije pričenjamo s serijo prispevkov o znamenitih zgradbah v Sloveniji, zgrajenih iz betona. Za začetek bomo podrobneje predstavili zasnovo in gradnjo Zmajskega mostu, najbolj znano podobo današnje Ljubljane. Zaščiten je kot tehniški spomenik, na istem mestu pa je nadomestil starejši, leseni Mesarski most iz leta 1819, ki je bil poškodovan v ljubljanskem potresu leta 1895.
Tokrat predstavljamo izgradnjo 106 metrov visokega betonskega razglednega stolpa Kristal v Rogaški Slatini, najvišje stavbe v Sloveniji. Prednosti njegove betonske konstrukcije so stroškovna učinkovitost, varnost pred požarom, večja togost in masa, kar zagotavlja stabilnost, manjše nihanje in uporabnost tudi v večjem vetru. K njegovi uspešni izvedbi so pripomogli tudi številni slovenski strokovnjaki za beton in podjetja, povezani znotraj ZBS, Združenja za beton Slovenije, ki skrbi za razvoj in uveljavljanje uporabe betona v praksi ter razvoj in dvig betonske stroke.
V ponedeljek je na severnem portalu predora Pekel potekala uradna predaja posodobljene železniške proge med Mariborom in Šentiljem. Projekt vključuje nadgradnjo 18 kilometrov obstoječega tira in izgradnjo novega, 3,73 kilometra dolgega odseka železniške proge med Počehovo in Pesnico. Ponosni smo, da so k uspešni izvedbi zahtevnega projekta pripomogli številni slovenski strokovnjaki za beton in podjetja, povezani znotraj ZBS, Združenja za beton Slovenije, ki skrbi za razvoj in uveljavljanje uporabe betona v praksi ter razvoj in dvig betonske stroke.
Sodelovali smo pri projektu FIREEXPERT.
Polno ime projekta je “Ustanovitev novega čezmejnega LivingLab centra za raziskave in simulacije požarnega odziva kompozitnih materialov med in po požaru”.